Saturday, May 7, 2011

sekuntum mawar merah

hye2..assalamu'alaikum..
abah saya suka bercucuk tanam..
abah suka tanam bunga selain sayur dan len2 tuh..
depan rumah saya bnyak pokok bunga...
dulu mak x berapa minat bunga..
tapi bila abah ada hobi dengan pokok bunga..
hari2 saya nampak mak jaga pokok bunga abah..
mak jaga pokok tu macam mak jaga abah..
sebab mak sayang abah..


saya..
saya tak suka bunga plastik..
saya suka bunga hidup..
dulu saya pernah cakap kat mak.
kalau boleh saya nak kosongkan rumah dengan bunga2 plastik..
sebab bunga plastik pandai berhabuk...xbest...

orang kata..
jangan bercinta ibarat bunga kerana bunga akan layu..
memangla...tapi bunga ros wangi bha...
layu2 pon masih boleh disimpan dalam keadaan kering...

saya jeles bila kawan2 dapat bunga...
bace blog sorang femes blogger nih pon die dapat bunga...
saya pernah dapat bunga..mase graduasi form 5..
ade senior sy bg..kawan sy bg n paling special dari mak..
saya keringkan bunga2 tuh n simpan..smpai dekat 2 tahun kot..bunga tuh da mula mcam reput n kuar habuk...terpaksa buang...sedih...
saya nak bunga...
sekuntum mawar merah..
ada x sesape nak bagi saya?
credit pic to uncle google.

3 comments:

missepafazwin said...

nnti kita pos bnga bnyk bnyk tuk awk eh.hee :)

Zee.Zee™ said...

suka ros merah ke??
hehehehe.. ;D

afiqah ashiya said...

miss epa: wahh best2....tapi kalau pos smpai dah layu la..kih3
zee.zee: yeap2....suka sgatt.....cute..:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...