Sunday, October 7, 2012

Rahsia Hati

persoalan hati. makin kerap rasanya aku bicarakan. bukan memasang angan-angan tapi sekadar bermimpi. hari demi hari makin aku sebenarnya x mengerti dan sukar dimengerti. apa yang tersirat dan tersurat. entah..

dalam aku mengejar impian. seolah-olah hanya bayang-bayang yang kugapai. melihat kisah-kisah silam membuatkan aku gentar untuk menghadapi masa depan. melihat keadaan hari ini seolah-olah menakutkan aku menyebrang ke hari esok.

mimpiku seiring perjalanan. dalam gelakku tersimpan seribu satu kisah. tersusun satu demi satu angan-angan yang sulit bagiku jadikan kenyataan. adakah mimpiku tak akan berakhir?

aku hanya mampu memandang dan terus memandang. kadang kala hati rasa girang tapi sekali sekala memberontak berang.. ya memang susah. untuk aku tafsirkan segalanya. 



wahai hati tenanglah

wahai jiwa usah resah

wahai cinta hadirlah


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...