Saturday, August 13, 2011

patient is the best medicine

alhamdulillah
saya semakin sihat sekarang
batuk dah berkurangan
sakit dada bila batuk dah kurang terasa
dan saya bersyukur sgat2 sebab mampu menghadapi ujian ini
sakit mcam mana pon
Alhamdulillah
setakat ni sy x mengeluh dengan mengatakan benci dengan sakit ini
sebab saya tau sakit itu nikmat
nikmat yang Allah beri untuk orang2 yang disayang
bua apa tidak sakit kalau cuma istidraj(maaf kalau salah eja)
sakit buat kita lebih ingat ALLAH..
dan yang paling penting sakit itu menghapuskan dosa kecil
amin..

ok sekarang part nak kongsi segala macam benda yang saya cuba untuk dapat balik suara saya b4 next week
sebb next week kene ke sekolah n kene mengajar
so suara amat penting

1) Satu sudu kicap + limau nipis/limau purut/limau kasturi..xkisah mana2 asal bukan limau mandarin or sunkist..
petua orang dulu2...memang kakak saya selalu amalkan bila batuk mula menyerang..n sekejap je Alhamdulillah baik...



2) lepas percubaan tu tak baik gak..saya makan ini....ada someone bagi..thanks to him..Diazon ni bagus..kecik n x mengantuk....
3) dalam masa yang sama saya try jugak petua ni..madu+air suam n minum...lepas minum malam tu xleh tidur sebb kepanasan..haha

4) Diazon dah habis tapi batuk belum baaik..saya pergi farmasi n mintak ubat batuk paling kuat dr org tu..n die bg ni
dan ini


ALHAMDULILLAH...usaha n doa ALLAH hampir makbulkan...harap2 sihat sampai bila2..doakan saya sihat k...
ok
nite semua
salam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...