Wednesday, August 24, 2011

UBI BAKAR PERASA ULAR

salam.
lama betul rasanya x menulis dalam blog kesayangan nih..
sangat sibuk dengan Pengalaman Berasaskan Sekolah dan Kerja2 Kursus yang sangat banyak.

ok ni kisah semalam.
saya balik dari sekolah dalam pukul 1.40 petang.
masa turun dari motor (merempit ye pegi sekolah)
saya bawak la barang-barang yang penuh kat tangan ni nak masuk dalam rumah
tengah-tengah syok nak masuk sambil layan syakira yang sibuk bertanya itu ini di tingkap, tiba- tiba secara spontan saya terjerit besar

"ULAR!!! ULAR HITAM!!!!''

Ya Allah..nasib saya nampak ular tu bergerak..betul2 hampir saya terpijak
lepas tu abah n abang saya pon terus la cari ular tu
bila dah jumpa diorang pon bunuh ular hitam tu...

Mak: Besar ke?
Saya: Besar!!! gemuk ular tu...(dalam bayangan ular lidi sepatutnya mcam wayar charger handphone)

3 minit lepas tu..

Abah: dah jumpa dah ularnya..manada besar...kecik je....
Mak: mane besarnye ular ni??kecik je..
saya: Gemuk dari biasa la ular tuh...

so sebenarnya saya tak tau pon ular biasanya saiz dia macam mana..

ok itu cerita siang

petang pulak

saya teringin nak makan ubi rebus...tengah-tengah nak kupas ubi tu tiba-tiba abah cakap yang abah dah rebus keladi...so mak kata esok jelah kita rebus ubi ni...saya pon ok jelah...
then abah suruh ambik daun kunyit kat luar
saya pon pegi la ambik dan tiba-tiba ternampaklah ada bara api kat depan rumah
saya pon terus teringatkan ubi
so cepat-cepat ambik ubi n masukkan dalam bara api

1 jam selepas tu..

saya pegi nak kutip semula ubi-ubi yang saya campak dalam bara api tadi
syok punya tarik-tarik tiba-tiba saya ternampak satu benda panjang yang dah kering
dan saya pasti itu ular yang dibunuh siang tadi

maam biasa jerit la lagi

''arghh ada ular dekat ubi!!!!"

haha semua orang gelak sebab saya buang semua ubi-ubi tadi
masa berbuka saya tanya abang

"ko ke yang campak ular dalam bara tadi?"

die pon dengan selamba

"aah"

lepas saya beritahu dalam tu ada ubi bakar die cakap
"mana la tau dalam tu ada ubi....dah ular tu kat tengah jalan.nanti busuk susah..."

haihh...

nasib baik lah saya nampak ular tu

kalau tak makanla ubi bakar berasa ular....

ish3....

itu je kisahnya...
dah la saya benci ular

sekali dalam satu hari 2 kejadian melibatkan benda tuh jadi berturutan...


ok sekian..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...